neděle 31. května 2015

Rozhovor s nesurovým panem Surkou

V roce 2013 jsem si přes mail povídal s panem Surkou především o jeho blížící se účasti na Dechových Dílnách v Košťálově. Naši spolupráci jsme však byli nakonec donuceni odložit až na letošní ročník 2015. Dobrý den,
když si čtu o Vašem hudebním působení, narážím na spoustu zvučných jmen jako například Bobby Shew, Arturo Sandoval nebo můj oblíbený James Morrison. Které z těchto setkání pro vás bylo největším zážitkem?


Doprovodit Bobbyho, Artura a Jamese bylo pro mě jako trumpeťáka něco neskutečně krásného. Každý jeden z nich je super hvězda a zahrát si s nima je můj největší muzikanský zážitek.



Osobně jsem si vás poprvé všiml na záznamu koncertu Karla Gotta a Evy Urbanové z Lucerny 2010. Předpokládám ale, že většina lidí vás bude znát spíš z doprovodných kapel pro Stardance nebo Superstar. Kde hrajete nejraději?

Stardance a Superstar je ůžasná práce hlavně díky aranžmá M. Kumžáka a Moondance orch. Je to "live", což je taky něco výjimečnýho v Tv. Karla Gotta doprovázím už 17let a je to u nás jasně nejlepší zpěvák a osobnost… užívám si každý koncert.

Co vás vedlo k založení vlastního big bandu? (“Czech Big Company”)

CBC Big Band jsem založil právě proto, abychom byli připraveni, kdyby se naskytla příležitost zahrát si s někým výjimečným… no a ona přišla a to několikrát. A hraní v big bandu je prostě skvělý zážitek, když ta kapela jede tak mám "husí kůži". Big band je koníček jen pro nadšence.

Letos budete jedním z nových lektorů na Dechových Dílnách v Košťálově. Co od toho očekáváte?

Pro mě to bude nová zkušenost… očekávám něco jinýho než vzít trumpetu a hrát. Může to být oboustranně prospěšné… můžeme si s účastníky něco společně sdělit , povídat o hře na trumpetu, sdělit zkušenosti.

Účastnil jste se někdy nějakého workshopu?

Byl jsem jednou na Workshopu Bobby Shew a bylo to skvělý… povídal, jak hraje on a vlastně hovořil o své hudební cestě… poučné a Bobby je neskutečné slušný a přátelský člověk.

Doslechl jsem se, že Vám kolegové říkají Surovec. Váže se k tomu nějaká příhoda nebo jde pouze o zkomolení vašeho jména?

Surovec mně začali říkat na vojně v AUSu, protože je to přesně opak mé povahy - jsem naopak kliďas.

Kdy a proč jste se rozhodl hrát na trumpetu?

Na trumpetu jsem začal ve 12-ti letech a protože můj táta hrával trumpetu v dechovce tak mě dal taky na trubku.




Co považujete za nejdůležitější impuls ve Vašem hudebním životě?

Nejdůležitější impuls v mém životě byl hudební zážitek u magneťáku, když jsem uslyšel cca v 1972 několik nahrávek Maynarda Fergusona… to byla absolutní bomba a já chtěl hrát jako on… samozřejmě to nejde, ale to byl ten impuls. Maynard je můj celoživotní "guru".

Pár ukázek pana Surky si můžete poslechnout zde:

               

Žádné komentáře:

Okomentovat